Pichlingersee 2006
Beliczay Péter 2006.05.04. 00:10
Eső, eső, eső ez volt elsősorban jellemző a négynapos versenyre. Ez egy örömködős cikk és csak rólam szól. Ha fanyalgásra késztet, azért szóljál.
Számomra nevezetes verseny volt. No, nem az eső miatt. Gyakorlatilag fogalmam sem volt, hogy milyen eredményt fogok elérni ezen a nemzetközi viadalon, hiszen semmilyen elfogadható eredménnyel nem rendelkeztem az előző évből, az M hajóm teljesen új volt, olyannyira, hogy el sem készültem az összes riggjével. Bíztam azért benne, hogy nem lesz eget rengető kasza. Nem is lett szerencsére. De nézzük időrendben:
csütörtök 10-es verseny: Jól kezdődött. Nagyon is jól. Rögtön az első futamot sikerült megnyernem az új hajóval. Annak ellenére, hogy a 10-es vitorlám eléggé viseletessé vált mire megérkezett hozzám, nem voltam lassú. Sőőt. Nagyon nem örömködhettem, hiszen jártam már így, az első versenyemen Orfűn, amikor megnyertem az első futamot, de utána semmi nem jött össze. Majdnem így jártam itt is. Az első hat futamban négy korai rajtom volt, mire rájöttem, hogy hova kell állni, hogy ne nézzem be a vonalat. Így sikerült még egy nagyszeles futamot nyernem, de sok tízen kívüli hellyel nem jutottam túl előre. A 15 induló egy csoportban tudott rajtolni. A verseny egyébként osztrák bajnokság is volt és fölényesen nyerte Manfred Wolfinger, aki csak három futamot nem nyert meg. (15/8)
péntek E verseny: 24 indulóval jó kis mezőny gyűlt össze, hogy két csoportban négy futamot futva végigázza és kínlódja a szélcsendes napot. Gyilkos viadal volt. Jó messze voltak a bóják, a kontraszttalan, esős, szutykos időben azért rájöttem, hogy a miért is más színű a hajó fedélzete és a test. Időnként a teljesen fekete hajómon azt sem láttam, hogy merre megy vagy merre áll. Sok helyet buktam emiatt, ezért hazatérve bősz átfestésbe kezdtem (Sajnálom, mert dögös volt). Három futamban is az élmezőnyben vitorláztam, sőt a negyedikben is, de sajnos ott annyira megragadtam, hogy egy szakasz alatt hat helyet estem vissza. Ennek ellenére ez nem osztott és szorzott semmit, mert így is negyedik lettem. A verseny szoros meccsbe a német Markus Greinwald nyerte egy Disco-val, mögötte ismét Wolfinger egy Ares-szel. (24/4)
szombat M verseny: 39 hajó, három csoport. Ez már Európa Kupa. Az egyik esélyes nem indul inkább rendez. Szükség is van rá, mert sokan vagyunk. Kilenc nemzet is részt vesz a derbin. Első kör. Selejtező futam C csoport. Két körön keresztül vezetek, majd a második körben a leebója után jobbcsapáson nem állok feljebb és leragadok a part által felemelt szél határán. Négyen is megelőznek, de a befutónál csak a cseh srác tud megverni. Nem kezdődik rosszul, egyből az A csoportba kerülök.
A verseny HMS rendszerben folyik, vagyis egyszerű sorsolás alapján kiosztott selejtező csoportok első harmada az A, majd a következő a B és az utolsó a C csoportban kezd. Innen minden körben a C csoport kezd és az első négy már indulhat a B csoportban, és ha ott is a négybe kerül, akkor az A-ban folytatja. Egész addig nem kap pontot, amíg továbbjut. A legszebb, ha valaki a C csoportból indulva megnyeri az A futamát abban a körben. Így tett, az egész addig gyengélkedő Kiss Miki, aki a C-ből másodikként, a B-ből elsőként ért az A-ba és ott rögtön meg is nyerte a futamát. Node, kezdjük az elején.
Szóval a selejtezők után rögtön az A csoport. A hat magyar indulóból csak a Fejes Jani kezd velem együtt az A-ban. Pedig ereszt mindenhol a hajója. Szél kevés, de jól fúj. Nekem. Rögtön megnyerem az első futamot az A-ban. Némá! Két futam után a lista élén vagyok. Ááá, ez így kezdésnek túl szép, hogy igaz legyen.... Ennek ellenére a harmadik futamban teljesen vert helyzetből érek fel a negyedik helyre a befutóra. így tovább növelem az előnyöm. 2,1,4. Nem rossz kezdés ebben a műfajban.
A szél közben elkezd fújni, és mire ismét az A csoportra kerül a sor, rigget kell cserélni. Na jól nézek ki. A B rigg még csak nem is volt megfújatva. Mégis muszáj cserélnem, mert erősödik bőven. Sikerül jól eltalálni a beállítást. Jól veretek. Érzem, hogy itt a hajómnak nincs akkora előnye, mint gyenge szelekben. Nem baj, azért vezetek!!! Első kreuz, első, majd második raum is megvan, majd jön a második kreuz és bár már nagyon rajtam vannak, még van két hajóhossz előnyöm. Gondolom ez éppen elég, megfordulok. Fordulnék, mert elcseszem a fordulót. Ott áll a hajóm a víz közepén, se előre, se hátra, miközben veretnek el mellettem. Na szép. Befutóra marad a 7. hely, ez még így sem rossz, de azért gáz, mert kiborulok (amatőr!!!) A következő futamban elkövetem ugyan azt a hibát a befutó előtt és kiesem az A csoportból. Na, most ha egyből visszajövök akkor nincs nagy baj, de ha lentragadok, akkor el is temethetem magam. Háát nem sikerült. Lentragadtam és így zártam a napot. A listán hatodik vagyok és a B csoportban kezdek másnap.
Vasárnap M verseny: Szóval B csoport. Kicsit le vagyok kókadva, már nem izgatom fel magamat. Meg is van az eredménye. Első helyen jutok fel az A-ba, ahol egy aláfordulás után elszakad a fokkbehúzóm. Na vége! Innen nem lesz tovább.... De a zsűri odajön és kérdez egy-két dolgot, majd ad egy nyolcadik helyet. Még jó, mert magamtól nem gondoltam volna, hogy lehet jogorvoslatot kérni (amatőr!!!)
Így a maradék két futamra feltámadok és egy harmadik helyet hozok. Majd az utolsóban, gondolván, hogy nem lehetek már dobogón végig vezetve, az utolsó szakaszon kipróbálom a vigyázó taktikát. De mire fordulok kettőt, a svájci kirohan alólam és megnyeri a futamot. Tanulság: Nem érdemes annyit forgolódni, mert kicsi a pálya.
Na, gondolom a negyedik megvan. Ha már ekkora amatőr voltam többször is. De úgy látszik eléggé megléptem, mert a negyediket is elkaptam egy ponttal. Nem rossz. Első nemzetközi versenyen, új hajóval harmadik. És úgy, hogy a rutinhiány miatt vesztettem el. Az meg megszerezhető. Na tessék. Mehetek Kolinba, a második meccsre, ha már ilyen jól kezdtem az Európa Kupát. Persze nem is nagyon bánom. Amióta belevetettem magam az rc vitorlázásba, azóta csak egyre nagyobb és nagyobb a függőség....
(39/3)
Végeredmény:http://www.rcsailing.hu/eredmenyek/pichlingersee2006.pdf
|